Vai es piedzimu ģeniāls?

19 novembrī, 2007

Kas nosaka mūsu būtību? Audzināšana vai daba? Gēni vai vide? Zinātniekiem līdz šim ir skaidrs, ka atbilde slēpjas visos šajos faktoros. Atbilde vienmēr ir dažāda šo faktoru kombinācija un sakritība. Jautājums, kas paliek atklāts, ir šo faktoru savstarpējā ietekme un nozīme, katrā no mums.

Zemāk redzamais video ir dokumentāla filma, psihologa un neirologa izpētes process, kurā tiek pētīts, Marks Ju, septiņgadīgs pianists ar prātam neaptveramu muzikālo dzirdi un talantu. Tālākā bērnu (citu) smadzeņu izpēte atklāj vērtīgus informāciju, kas varētu būt ļoti noderīga bērna audzināšanas procesā kā arī praktiski pielietojama pedagoģiskā līmenī. Šis varētu būt viens no tiem MUST SEE materiāliem visiem topošajiem vecākiem. Visiem citiem tā varētu būt vienkārši interesanta informācija par bērna smadzeņu attīstību. Tākā ja kaut kas tāds interesē droši spiedied “play” un skatamies video.

Dzīve kosmosā

19 novembrī, 2007

Ja tev tomēr izdevās pārvarēt savu pašcieņu un morālās, ētikas un visas citas egocentriska pilsoņa(latvieša it sevišķi) problēmas, tad man ir pamats domāt, ka tu (un arī tu, tu un tu) saproti (jeb izjūti?) vairāk kā burtu mehāniskas virknes. Varbūt to pat varētu nosaukt par manu prieku. Ej nu sazini.

Lai nu kā. Esmu drošs, ka kādam no mums (man vismaz – esmu ellīgi egocentrisks nelietis) ir nācies aizdomāties par tādām tālām un neaizsniegamām lietām kā kosmosu un dzīvošanu kosmosa stacijās. Tad nu lūk – zemāk pāris video, kas parādītu kā tas viss īsti izskatās dzīvē.

un vēl visai komisks likās šis:

Kapēc tu tā dari?

19 novembrī, 2007

Reizumis es prātjoju par to, kapēc tu tā dari. Kapēc tu te nāc un skaties? Vai tad nav citu, prātīgāku lietu ko darīt? Var taču skriet, ripot, lēkāt, mācīties, runāties, komunicēt, bet tu te nāc un skaties…, pēti. Un ko tu te pētī? Kas tev patīk? Kas ir interesants un neinteresants? Mani tas pārāk neinteresē. Man noteikti nav garākais kāpņutelpā un kur nu vēl rajonā. Es nezinu ko par mani saka vai liecina statistikas rādītāji. Es nealkstu reklāmas un slavas. Vari iedomāties mazu, tikko izmirkušu plīšu lācīti sēžam pie liela, veca ozolkoka kalna galā un vērojam peizāžu. Un ko tu tagad iedomājies? Kapēc es tev liku iedomāties? Lai tu domātu! Domā! Neiznieko savu laiku atrodoties šeit! Ir visa pasaule.. pilna ar dažādiem krāsainiem portāliem, draugiem, pazinām, sarunām, komentāriem. Izmanto to.

Izvēle ir to rokās, kas izvēlas. Neiedomājies, ka tu ko šeit nosaki.

P.S. Bī mērķis būt arogantam.