Akcija

Decembris 23, 2007

Artūrs savā blogā organizē akciju. Prieks. Taču aizdomājoties, es atkal un atkal attopos pie viena un tā paša jautājumu – vai man to patiesi vajag. Piemērs – es eju veikalā un pēkšņi ieraugu akciju: divas colas par vienas cenu, nav divu domu un es pērku divas par vienas cenu. No ekonomikas viedokļa es esmu ļāvis ražotājam saražot vairāk un katrs pārdevējs ir ieintresēts pārdot pēc iespējas vairāk (un tikai tad no pārdotā iegūt maksimālu peļņu), bet kas notiek, no mans, visai mietpilsoniskā skatpunkta. Es esmu nopircis vēlvienu colu, kaut arī nemaz negribējās tik ļoti dzert. Nezinu nevienu (diemžēl), kas glabātu mājās ledusskapī colas kā pienu vai ūdeni. Te nav amerika (pagaidām vismaz noteikti). Un tātad – es sekmīgi apēdu, izdzeru vai izdaru vienalga ko ar šo produktu – esmu divas (no piemēra skatpunkta) reizes vairāk izdzēris, samaksājos to pašu summu, esmu sapratis, ka tas bija lieki un nevajadzīgi un galu galā nosolījies sev vairāk neuzķerties uz šiem trikiem.  Bet nākošajā reizē ar nākošo produktu (tāpat kā ar pakalpojumu) notiek tieši tas pats. Tas ir kā aplis no kura izkļūt ir tikpat grūti kā pieskarties ar zodu rokas elkonim. Un joprojām… cilvēki piedalās, iet, meklē, dara.. varbūt pat bojā savu slavu, varbūt pat aizbiedē no sava bloga kādu, varbūt apēd un izdzer vairāk nekā viņiem vajadzētu.. but hey, cmon – it’s a life, isn’t it?! It’s marketing or what? Lai nu kā. Esmu nosolījies nepiedalīties šādās akcijās līdz rūpīgi nebūšu apdomājos kā tas varētu ietekmēt:

  • manu veselību
  • manu attieksmi
  • citu attieksmi pret mani
  • citu skatpunktu attiecībā pret mani

To pašu novēlu arī visiem Jums. Apdomājieties.. un priecīgus Ziemassvērtkus visiem.

7 Responses to “Akcija”

  1. es Says:

    pirms dienas atverot nekur.lv katrā otrajā blogā bija tas spams ar teātra izrādi, īstenībā, kaitinoša uzbāzība

  2. hidari Says:

    pastaiga pa lielveikaliem pēdējā laikā tāda atpūta vien ir salīdzinoši ar klejošanu pa interneta plašumiem.

  3. artursmednis Says:

    Hidari, es ljoti labi saprotu par ko tu runaa, un pat neveelos attaisnoties. Tai pat laikaa, manupraat, shii akcija nav salidizinaama nedz ar maksas rakstiem, vai spamu, vai savaadaak – taa ir visiem izdeviuga, abpuseeji ieinteriseetas ir visas puses. Un, galu galaa – arii lasiitaajam, iespeejams, no taa ir kaads labums. Ja taa padomaa – kaapeec viens vai otrs savaa blogaa raksta par kaadu gaidaamo notikumu, vai to, kaadi jauni interneta projekti, vai Firefox jaunaa versija iznaakusi? Lai to uzzinaatu lasiitaajs, kas, iespeejams, buus pateiciigs par to, ka uzzinaaja par sho zinju tieshi shajaa blogaa. Taa pat ar sho izraadi – mees ceram, ka buus vismaz 20 cilveeki, kas iedomaasies pateicoties shiem blogiem, ka eu – taa tachu ir lieliska daavana sveetkos, un iegaadaasies biljetes. Mums akcija sanaaks pa nulleem (njemot veeraa ka atveeraam papildizraades, taa kaa bija izaardots jau ieprieksh), bet buus viams 30 blogeri, kam buus izdevies forss vakars, vai laba davaana kaadam, ko uzdavinaat…

  4. bunimo Says:

    Pirmkārt, negribu ticēt, ka šo emuāru vietņu materiālā vērtība ir vienlīdzīga šo izrāžu biļešu cenām. Otrkārt, ir diezgan smaids pār seju no tieši Tevis dzirdēt ko tādu par emuāra īpašnieka prieka pilnajām acīm, redzot, ka ieliekot tādu spamu, šo emuāru apmeklē daudz vairāk cilvēku, un tikmēr Tev no tā nekāds ekonomiskais labums. Parasts mārketinga triks ar ievirzi uz cilvēku tīšanu ap pirkstu.

  5. hidari Says:

    Artūr, man principiāli ir pilnīgi vienalga par ekonomisko labumu ko tu, es, viņš, viņa gūst no tā visa. Man nepatīk sistēma kurā un kā tas viss darbojas. Man nepatīk būt par zobraru citu mehānismā, kas ražo, popularizē, sūc, grauž, apēd un tādā garā. Ja es gribētu tās biļetes es tās nopirktu, ja es gribētu reklamēt izrādi – es ieliktu reklāmu savā blogā uz tavu blogu vai “Alu sieviete” vai da jebko citu. Tas ir ētikas un pat, iespējams, filozifijas jautājums un nevar uz to viennozīmīgi apgalvot – labums tiek abiem. A kāds manam blogam labums no tā, ka es ielieku te tavu reklāmu? Mani lasītāji nealkst to zināt, viņus pat biedētu tādas reklāmas.. es protams nezinu precīzi, bet te runa ir par principu kuru tu kultivē un ko citi kā kārtīgi pilsoņi izplata. Man nav pretenzijas pret tevi kā personu.. es vnk. dažubrīd apbrīnoju cilvēku spēju nedomāt līdzi un atkal citu cilvēku spēju domāt līdzi ļoti rūpīgi.

    Lielā mērā arī varu piekrist bunimo sacītajam, bet šoreiz patiešām negribēju aktualizēt ekonomisko tēmu – vairāk likt aizdomāties par to kādas sekas tas uz katru no mums atstāj. Un nevarētu gluži arī piekrist, ka tas ir parasts mārketinga triks. Tādus tomēr tik bieži nepielieto Latvijā un vēljovairāk tādus nepielieto Latvijas interneta vidē.. kur nu vēl blogsfērā.

  6. hidari Says:

    Starpcitu Artūr, viss ko tu saki pēc pirmā teikuma ir sevis attaisnošana. Konceptuāli sanāk, ka tu pats sev melo. 🙂


  7. Tieshi taa – taa ir katra pasha izveele piedaliities shajaa akcijaa, vai nee. Ja kaads noveertee biljetes naudaa un sava bloga auditoriju naudaa un saka, ka nee, vinja auditorija, luuk, maksaa vairaak, tad taa ir vinja pasha izveele. taa pet kaa to izveele, kas nereekjina visu tikai naudaa vai graudaa.


Komentēt

